BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Respons + Ability =

06 September 2010

SIAPAKAH SAYA DIMATA MEREKA???

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...
Selawat dan salam ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad SAW, keluarga dan para sahabat baginda...

Kita sering kali memikirkan apa pandangan orang lain terhadap kita?
Apa yang mereka sedang fikirkan tentang kita pada pertemuan pertama?
Bagaimanakah penerimaan mereka dengan sikap dan akhlak kita?

Apa yang sedang mereka fikirkan???
Apa yang sedang mereka fikirkan???
Apa yang sedang mereka fikirkan???

Kalaulah... Kalaulah saya memiliki kelebihan untuk membaca fikiran manusia...
Kalaulah... Kalaulah saya memiliki kelebihan untuk menyelami hati mereka...
Tapi saya tak mampu...

Saya sangat takut...
Takut jika ada diantara mereka yang terasa hati dengan saya...

Saya sangat risau...
Risau jika mereka tak mahu berkawan dengan saya lagi...

Saya sangat sedih...
Sedih jika kehadiran saya tidak diperlukan lagi...

Setiap kali menerima pesanan dari mereka... Seolah - olah pesanan itu mengejek saya... mungkin saja itu perasaan saya...

Sedangkan saya tahu mereka sentiasa memberikan sokongan kepada saya...

Mengapa ya?
Mengapa perasaan ini hadir???

Mengapa ya?
Mengapa saya rasa bersalah kepada mereka???
Mengapa saya rasa saya tidak diperlukan lagi???
Mengapa saya rasa saya ini banyak menyusahkan mereka???

Sahabat...
Maafkan saya jika saya keliru...
Maafkan saya jika saya tersalah menafsir...
Maafkan saya jika saya berburuk sangka...

Sahabat...
Matlamat kita sama...
Destinasi kita juga sama...
Kita berpegang pada aqidah yang sama...
Kita sama - sama berada di jalan dakwah...
Kita sama - sama bangkit dengan tujuan yang sama...
Kita sama - sama mahu menegakkan agama Allah dimuka bumi...

Wahai hati...
Mengapa tiba - tiba beputus asa?
Mengapa tiba - tiba rasa terabai?

Ya Allah, kuatkan kami agar sentiasa berada di jalanMu...
Ya Allah, sesungguhnya jalan mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis...
Ya Allah, cekalkan hati kami agar sabar menempuhi dugaanMu...

Sesekali dongaklah ke langit, supaya kita tidak lupa bahawa di SANA ada Allah SWT yang sentiasa mengatur perkara yang terbaik untuk kita...
Pabila terasa lemah, pandanglah sekeliling kita... Ketahuilah Allah SWT telah berikan apa yang mampu untuk kita tanggung sesuai dengan keupayaan yang kita ada...
Setiap orang diberi nikmat ujian mwngikut kemampuan masing - masing...
Bersyukurlah kerana kita adalah insan terpilih yang menerima tarbiyah langsung dari Allah SWT...
Bukankah itu tandanya Allah SWT sayang kepadamu???

Allah mengujimu dengan kekayaan kerana Allah melantikmu untuk menjadi perantaraNya...
Allah mengujimu dengan kemiskinan kerana Allah mahu kau berusaha dan bertawakkal sepenuhnya kepadaNya...
Allah timpakan ujian terhadapmu kerana Allah ingin menguji tahap keimananmu seterusnya Allah ingin kau dekat denganNya...
Allah kurniakan nikmat kesihatan dan kesakitan kerana Allah ingin kau fahami erti syukur...
Allah jadikan langit dan bumi... siang dan malam... kerana apa???
kerana Allah mahu kau berfikir tentang kekuasaaNya...

Wallahu'alam...

2:09am - 7 September 2010

0 comments: